Optativa de teatre

NOTA: Atenció! Mentre recuperem l’assignatura “Optativa de dramatització” (amb la LOMQE anirà a 4t de l’ESO), els de 4t de moment podeu triar TMI (ARTÍSTIC)

OPTATIVA DRAMATITZACIÓ-TEATRE

L’assignatura Optativa de Dramatització-Teatre que s’oferia en 3r d’ESO i que tenia com a objectiu desenvolupar les competències bàsiques per mitjà de tècniques dramàtiques continuarà en 4t en l’àmbit dels TMI (ARTS). Aquesta matèria, impartida pel professor de “Valencià: llengua i literatura” Antoni Navarro, a més de ser una eina per al desenvolupamet integral de l’alumnat analitza els elements estructurals de l’esquema dramàtic (personatges, conflictes, espai i temps) i fa un repàs per la història del teatre tot analitzant que ha aportat cada època al llenguatge teatral.

Hamlet-comunitarioEl teatre en l’educació pel seu caràcter globalitzador, lúdic i transversal permet desenvolupar la intel·ligència emocional, les hablitats socials,  i totes i cadascuna de les competències bàsiques: la competència comunicativa (a partir de la comunicació verbal i no verbal), la competència cultural i artística (en la mesura que els codis teatrals s’alimenten de tots els llenguatges artístics), la competència lingüística (amb activitats com la lectura en veu alta, l’oralització de tota mena de textos i el modelatge lingüístic per a caracteritzar als personatges), la competència social i ciutadana (el teatre per definició sempre està en crisi -com la mateixa societat- el que ens ensenya és a entendre els temes, motius i arguments dels conflictes universals d’una manera catàrtica), la compentència de tractament de la informació i competència digital (cap art com el teatre ha sabut integrar la dimensió social de les tecnologies de la comunicació i desenvolupar les seues funcions comunicatives), la competència d’aprendre a aprendre (si alguna cosa ens ensenya el teatre és a madurar per tal de decidir per nosaltres mateixa com conduir la nostra autoformació), competència per al coneixement i interacció amb el món físic (el teatre des dels humanistes fins a l’actualitat s’ha utilitzat per a aprendre tota mena de continguts curriculars i especialment per a divulgar-los) i com no, la competència d’autonomia i iniciativa personal (saber gestionar la pròpia educació emocional per mitjà de la comprensió de les emocions dels pesonatges universals i dels seus conflictes).

A continuació posem alguns exemples pràctics de com el taller de dramatització-teatre pot ajudar a la construcció global dels éssers humans:

  1. El paper de la dramatització en el currículum, Tomás Motos i Antoni Navarro
  2. Concurs internacional de monòlegs de científics.
  3. Teatre amb adolescents, Elsa Punset.
http://www.ivoox.com/l-ofici-viure-el-teatre-com-a-transformacio_md_463175_1.mp3″

Ir a descargar

WEBGRAFIA:

Anuncis

One thought on “Optativa de teatre

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s