El debat com a introducció a la filosofia

El Roto Examen Aprender-en-la-calle

Per segon any, el nostre institut participa en una LLIGA DE DEBATS amb altres instituts i escoles de la ciutat de València. Es tracta d’una activitat amb la qual volem motivar el nostre alumnat de 4t. ESO per millorar la seua capacitat d’ARGUMENTACIÓ, de RAONAMENT, i de TOLERÀNCIA CRÍTICA respecte a diversos temes d’actualitat.

L’activitat ha estat dirigida en una primera fase a tot l’alumnat de 4t. ESO, durant els mesos de Novembre i Desembre en la matèria d’EDUCACIÓ ÈTICO-CÍVICA, i entre altres aspectes hem treballat:

  • La cooperació en la recerca d’informació.
  • La selecció crítica de les fonts.
  • L’expressió verbal i no verbal.
  • La defensa d’arguments racionals.
  • La reflexió ètica.

En una segona fase, que ja ha començat, un equip de 10 alumnes, està seguint una activitat extrascolar de “mentorització” (relació de suport i tutelatge a l’alumnat). Aquesta activitat es desenvolupa a l’IES Isabel de Villena un dia a la setmana, durant dues hores en les que prepararem les sessions de debat que farem amb altres instituts i escoles.

D’eixe equip, quatre alumnes han estat triats per defendre el tema que es debatrà amb els altres instituts davant públic invitat. La participació del públic és lliure i oberta a tota la comunitat educativa, familiars i amics i amb el següent calendari en el cas del nostre centre:

Dimecres 5 de Febrer, 18 h.: Col·legi Loreto – IES ISABEL DE VILLENA

TEMA: INFLUEIX INTERNET POSITIVAMENT EN LA SOCIETAT?

Dijous 27 de Febrer, 18:00 h. : IES ISABEL DE VILLENA – Col·legi San José Hnas. Franciscanas de la Inmaculada de València.

TEMA: LES XARXES SOCIALS PERJUDIQUEN MÉS QUE BENEFICIEN?

Dijous 27 de Març, 18h.: IES ISABEL DE VILLENA – Col·legi Guadalaviar de València

TEMA: HUI EN DIA HI HA IGUALTAT ENTRE HOMES I DONES?

 Us convidem a participar com a públic i animar els nostres alumnes en les dates assenyalades.

Galeria de la lliga de debats:

2 respostes a “El debat com a introducció a la filosofia

  1. Felicitats als estudiants de 4t i a Vicent per pportar endavnt aquest activitat de lq eun spodem enorgullir tot el centre j aque ens mostra com a sers que pensen, parlen i escolten.

  2. Felicitats i gràcies als estudiants de 4t i a Vicent per portar endavant aquesta activitat de la qual ens podem enorgullir tot el centre ja que mostra a l’Isabel de Villena com un lloc on les persones pensem, parlem, escoltem i debatim. M’agrada tindre aquesta fama.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s